A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools – Barbora Mikešová
Barbora Mikešová
Bachelor's thesis
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním školských systémů a kurikula v České republice a Norsku a dále porovnává výuku anglického jazyka na dvou zahraničních školách. Cílem je vysvětlit rozdíly ve vzdělávacích systémech a přístupech v kontextu osvojování anglického jazyka. V první části podává přehled českého a norského školského systému a způsobů hodnocení žáků. Po analýze kurikula v České republice …moreAbstract:
This bachelor thesis undertakes a comparative examination of school systems and curricula between the Czech Republic and Norway. Then it compares English teaching in two foreign schools. The aim is to explain the differences in the educational systems and approaches in the context of English language acquisition. In the first part, it provides an overview of the Czech and Norwegian school systems and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dz19y/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Helena Worthington
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIKEŠOVÁ, Barbora. \textit{A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/kwreo7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ