A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools – Barbora Mikešová
Barbora Mikešová
Bakalářská práce
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním školských systémů a kurikula v České republice a Norsku a dále porovnává výuku anglického jazyka na dvou zahraničních školách. Cílem je vysvětlit rozdíly ve vzdělávacích systémech a přístupech v kontextu osvojování anglického jazyka. V první části podává přehled českého a norského školského systému a způsobů hodnocení žáků. Po analýze kurikula v České republice …víceAbstract:
This bachelor thesis undertakes a comparative examination of school systems and curricula between the Czech Republic and Norway. Then it compares English teaching in two foreign schools. The aim is to explain the differences in the educational systems and approaches in the context of English language acquisition. In the first part, it provides an overview of the Czech and Norwegian school systems and …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dz19y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Helena Worthington
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ