Softwarové umění ve výuce: možnosti kritického a kreativního poznání softwaru – Mgr. et Mgr. Adam Franc, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Adam Franc, Ph.D.
Doctoral thesis
Softwarové umění ve výuce: možnosti kritického a kreativního poznání softwaru
Software Art in Education: Possibilities of Critical and Creative Knowledge of Software
Abstract:
Software lze považovat za fenomén, který pronikl do všech oblastí našeho života, ať už se jedná o sféru práce, zábavy nebo každodenního života. Software hraje signifikantní roli také ve výtvarné výchově a uměleckém vzdělávání. Přítomnost softwaru v těchto výukových oblastech vyvolává mnoho otázek, které jsou spjaté s politickou, uměleckou, manipulativní a kreativní povahou tohoto média. Proto zde vyvstává …moreAbstract:
Software has become a phenomenon that penetrates all spheres of our life, whether it is an area of work, fun, or everyday life. Software also plays a significant role in art education. The presence of software in the art classroom raises a number of questions concerning the political, artistic, manipulative, and creative nature of the medium. For that reason, there is an urgent need to carry on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o9pdm/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 12. 2020
- Supervisor: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
- Reader: doc. ak. soch. Jiří Sobotka, doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FRANC, Adam. \textit{Softwarové umění ve výuce: možnosti kritického a kreativního poznání softwaru}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/kxrjcy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy (4-years) / Theory of Arts and Gallery Education
Theses on a related topic
-
Land art a street art jako nástroje aplikace environmentální výchovy do výchovy výtvarné
Bohdana Kalinová -
Adaptive Learning of Programming
Tomáš Effenberger -
Modelling of Infection Risk via Probabilistic Programming
Štěpán Skovajsa -
Platformer game with block-based programming control
David Dobrovolný -
Jaculus: Approachable Programming of Embedded Devices via Javascript
Petr Kubica -
Open Source Voice Programming Assistant
Andrej Hučko -
Analysis of Student Solutions to Python Programming Assignments
Šimon Fouček -
Design, Deployment, and Evaluation of Programming Homeworks for the IB110 Course
Martin Pilát