Spotřebitelské chování při nákupu na internetu – Bc. Petra Vrbasová
Bc. Petra Vrbasová
Master's thesis
Spotřebitelské chování při nákupu na internetu
Consumer behavior while shopping on the Internet
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu na internetu. Cílem práce je analyzovat nákupní chování českých spotřebitelů a jejich rozhodovací proces při nakupování v internetových obchodech. Vyhodnocení je provedeno na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část v první fázi výzkumu vysvětluje marketingový výzkum, spotřebitelské chování, kupní rozhodovací …moreAbstract:
The diploma thesis deals with consumer behavior while shopping on the Internet. The aim of the thesis is to analyze shopping behavior of Czech consumers and their decision- making process when shopping in online stores. The evaluation is performed based on quantitative research using a questionnaire survey. Theoretical part in the first phase of the research explains marketing research, consumer behavior …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Barbora Daňková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VRBASOVÁ, Petra. \textit{Spotřebitelské chování při nákupu na internetu}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Regional Development and International Studies. 2021. Available from: https://theses.cz/id/kyw996/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesMaster programme:
Regional Development
Theses on a related topic
-
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Spotřebitelské chování a consumer promotion
Tereza JANKOVÁ -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Using Cellulographics to understand online grocery shopping behavior
Suraj Gupta -
Consumer Behavior - Online Shopping in India
Arun Chhokar