Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků – Bc. Petra Chvojková
Bc. Petra Chvojková
Master's thesis
Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků
Teaching Philosophy and Ethics in Secondary Schools as a Means of Development of Student`s Moral Reasoning and Moral Behavior
Anotácia:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na vliv předmětu Základy společenských věd (ZSV) na morální vývoj studentů gymnázia a zejména na proces morálního působení učitelů na své žáky. Celý proces byl v mé práci zkoumán z pohledu učitelů. Snažila jsem se zodpovědět výzkumnou otázku, zda může ZSV jako předmět být prostředkem k morálnímu rozvoji žáků. Použila jsem kvalitativní metody obsahové analýzy …viacAbstract:
In my thesis I focused on the effect of the course Basics of Social Science on the moral development of high school students and especially on the process of teachers’ moral effects on their students. The whole process was studied from the teachers’ perspective. I tried to answer the question whether the school subject Basics of Social Science can play significant role in student’s moral development …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 1. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ht5nj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2014
- Vedúci: PhDr. Tomáš Měšťánek
- Oponent: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Práce na příbuzné téma
-
Jak se učí základy společenských věd na prestižních středních školách v České republice a Velké Británii
Vanda Staňková -
Výchova občana v rámci předmětu základy společenských věd na gymnáziích
Hana Sýkorová -
Srovnání vybraných národních vzdělávacích plánů se zaměřením na základy společenských věd
Marcel Jung -
Současné pojetí výuky evropské integrace v hodinách dějepisu a základů společenských věd na gymnáziích
Bára Vencálková -
Rozvoj nadaných žáků ve výuce základů společenských věd
Tobiáš Štěpánek -
Přínos uměleckých předmětů pro výuku dějepisu a základů společenských věd na středních školách
Kristýna Hvižďová -
Tvorba pracovních listů ve výuce předmětu základy společenských věd na praktické škole dvouleté
Veronika HÁJKOVÁ -
Modifikace a tvorba pracovních listů ve výuce předmětu základy společenských věd na praktických školách
Veronika LIŠKOVÁ