Private Supplementary Tutoring in English Language – Mgr. Pavla Korpasová
Mgr. Pavla Korpasová
Bakalářská práce
Private Supplementary Tutoring in English Language
Private Supplementary Tutoring in English Language
Anotace:
Tato práce zkoumá soukromou výuku anglického jazyka poskytovanou 90 náhodně vybraným dětem ve věku 10, 13 a 15 let. Cílem práce je zjistit podobu soukromé výuky českých dětí, její délka, intenzita, její výhody a nevýhody, důvody rodičů pro najímání soukromých učitelů a spojitost mezi soukromou výukou a životní úrovní rodičů.Abstract:
The thesis looks at the private supplementary tutoring in English language received by 90 randomly chosen children, aged 10, 13, and 15 years. The aim of the thesis is to discover the state of tutoring provided to Czech children, its duration, intensity, its advantages and disadvantages, parents' reasons for hiring tutors, and the connection between tutoring and parents' socio-economic status.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 6. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ic7sy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2009
- Vedoucí: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The mixing of British and American English by Czech students of English and the impact of free-time activities on their use of English
Pavel CHECHELSKÝ -
Grammatical changes between Old English and Middle English with a focus on Standard Old English and Chancery Standard.
Lukáš HAUBERT -
Uptalk in varieties of English: British English and Australian English
Nina SOTOLÁŘOVÁ -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
The use of English modal verbs "may", "might", "can" and "could" by Czech speakers of English
Kristýna Kousalíková -
English as Lingua Franca in English Textbooks
Gabriela Gogelová -
Anglo-Saxon Identity and Old English Poetics in Contemporary English Music
Jan Volný