Daria Mudarisova

Master's thesis

Emoce a jejich vliv na kupní rozhodování spotřebitele

Emotions and their influence on consumer purchasing decisions.
Abstract:
Studium spotřebitelských emocí pomáhá obchodníkům interpretovat složité aspekty spotřebního chování. Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání emocí z hlediska jejich vlivu na spotřební chování. Práce si dává za cíl zjistit, jaký vliv mají emoce na kupní rozhodování spotřebitelů u zboží krátkodobé spotřeby a zda existuje rozdíl mezi negativními a pozitivními emocemi z hlediska jejich vlivů na kupní …more
Abstract:
The study of consumer emotions can contribute to interpret complex aspects of consumer behavior. This Master Thesis is focused on the study of emotions in terms of their influence on consumer behavior. The aim of this thesis is to determine what influence emotions have on consumers' purchasing decisions towards non-durable goods and whether there is a difference between negative and positive emotions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 2. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85288