Regionální a senátní volby 2008. Témata, postupy, prostředky. – Ing. Blanka Matějková
Ing. Blanka Matějková
Bachelor's thesis
Regionální a senátní volby 2008. Témata, postupy, prostředky.
Regional elections 2008. Issues, strategies.
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je identifikovat, pojmenovat a zařadit metody a strategie, které politické strany použily v regionálních a senátních volbách 2008. Práce je zaměřena na způsoby vedení volebních kampaní dvou největších politických stran, ČSSD a ODS. Teoreticko-metodologická část rozebírá volební systémy v ČR, vývoj a principy politických kampaní a marketingových strategií obecně, společenská …moreAbstract:
The subject of this bachelor’s thesis is to identify, denominate and classify the methods and strategies used by different political parties within regional and senatorial elections held in 2008. The thesis is focused on different manners of the election campaigns lead by two strongest political parties – ČSSD and ODS. The theoretical and methodological part analyses the electoral systems in the Czech …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/loemd/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Diskurzivní analýza strategie ODS v krajských volbách 2020 v Moravskoslezském kraji
Vladimír Maryška -
Volby 2006 - Volební strategie a využívání politického marketingu v České republice
Anna Matušková -
Marketingová strategie českých politických stran a její vliv na volby 2010
Eva KRUTÁKOVÁ -
Politický marketing: Analýza marketingové strategie Baracka Obamy před prezidentskými volbami 2008
Tereza Hofmanová -
Komunikační strategie pro prezidentské volby v České republice zaměřená na skupinu prvovoličů
Jana Marešová -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Marketing Management and marketing planning
Kristina Zhitnova -
Marketing research for new product launch
Aigerim Sultanalieva