Analýza postojů žáků se specifickými poruchami učení vzdělávaných formou skupinové integrace na druhém stupni základních škol v Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina – Mgr. Renata Šafrová
Mgr. Renata Šafrová
Advanced ('rigorózní') thesis
Analýza postojů žáků se specifickými poruchami učení vzdělávaných formou skupinové integrace na druhém stupni základních škol v Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina
Analysis of Attitudes of Pupils with Specific Learning Difficulties Learned in the Form of Group Integration on the Second Level of Elementary Schools in South Moravia and Vysočina Region
Abstract:
Předkládaná rigorózní práce analyzuje postoje, které zaujímají žáci druhého stupně základních škol, vzdělávající se formou skupinové integrace a u kterých byla diagnostikována specifická porucha učení. Práce se dělí na dvě části, část teoretickou a výzkumnou. Část teoretická obsahuje tři kapitoly, které pojednávají mimo jiné o etiologii a projevech SPU, školní legislativě včetně hodnocení, RVP a ŠVP …moreAbstract:
This thesis analyzes the positions occupied by pupils of second degree of primary school learnerd in the form of group integration and have been diagnosed with specific learning disorders. The thesis is divided into two parts: theoretical and experimental. The theoretical part contains three chapters, which describes inter alia the etiology and manifestations of SPU, school legislation including assessment …moreKeywords
Speciální pedagogika specifické poruchy učení skupinová integrace dyslexie dysgrafie dysortografie postoje rodina zájmy základní škola etiologie dotazník školské poradenské pracoviště Special Education specific learning disabilities dyslexia dysgraphia group integration dysorthographia attitudes family interests elementary school etiology questionnaire school counseling office
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pgm55/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 4. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠAFROVÁ, Renata. \textit{Analýza postojů žáků se specifickými poruchami učení vzdělávaných formou skupinové integrace na druhém stupni základních škol v Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina}. Online. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/l3ukxk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Meziškolní mobilita a předčasné odchody žáků ze středního vzdělávání očima pracovníků školního poradenského pracoviště
Michaela Mrázová -
Podpora školního poradenského pracoviště vybrané základní školy v Praze ve školní práci žáka s diabetem a specifickými poruchami učení
Alice Mojková -
Činnost pracovníků školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu
Jan Viktorin -
Školní poradenské pracoviště v inkluzivním vzdělávání
Šárka GRUNOVÁ -
Comparative Research on Special Education Degree Plans Between Czech Republic and Mainland China
Shangwei LI -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Úřad práce a poradenské služby pro jedince se specifickými potřebami
Hana CIPRYSOVÁ