Martin Holický
Bachelor's thesis
Značka jako nehmotné aktivum firmy
Trademark as an Intangible Asset of a Firm
Abstract:
V teoretické části bakalářské práce na téma Značka jako nehmotné aktivum firmy jsou vyloženy důležité pojmy, nástroje a metody, týkající se dané problematiky. Získané teoretické poznatky o nehmotném majetku, oceňovacích metodách a hlavně o značce, jejích prvcích a funkcích, jsou základem pro část praktickou. Předmětem praktické části je aplikace získaných teoretických poznatků z oblasti oceňování značky …moreAbstract:
There are important concepts, tools and methods introduced in the theoretical part of my bachelor thesis on theme Trademark as an intangible asset of a company. All the gained theoretical knowledge about intangible assets, methods of valuation and mostly about brand, its elements and functions, are the basis of the practical part. The subject of practical part is application of gained theoretical knowledge …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40554
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Monika Harantová
- Reader: Marie Hesková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40554
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Valuation of Spotify using Selected Valuation Methods
Nandan Damini -
Valuation of Netflix, Inc. using Selected Valuation Methods
Elena Matevosyan -
Application of fundamental analysis methods for the valuation
Salome Tsekvava -
Valuation of Visa Inc. Using Selected Valuation Methods
Kateryna Vasylieva -
Valuation of the Selected Company using Selected Valuation Methods
Nandan Damini -
Brand management značky společnosti Crystalex, CZ
Tereza Červinková -
Brand Management
Petr Fíla -
Ochranné známky a jejich hodnota na trhu
Eduard Vilím