Štěpán Dolejší

Bachelor's thesis

Čtenářská gramotnost v podmínkách aprobačních předmětů studenta

Reader's literacy in student approbation subjects
Abstract:
Tato práce se věnuje tématu čtenářské gramotnosti, zaměřuje se na její popis, analýzu a rozvoj v oblasti středoškolského odborného vzdělávání. Součástí analýzy je i vzájemná interakce gramotnosti čtenářské a funkční. Práce poukazuje na nedostatky ve čtenářské gramotnosti v jednotlivých aprobačních předmětech a předkládá metody pro její zlepšení.
Abstract:
This thesis focuses on literacy skills. It concerns with its description, analysis and development of secondary education. Part of the analysis is the interaction of reading and functional literacy. The thesis points out the deficiencies in literacy skills of qualified subjects and presents methods for its improvement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2010
  • Supervisor: Jana Doležalová
  • Reader: Přemysl Štindl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. Archiv