Kulturně podmíněné aspekty marketingové komunikace vybrané firmy – Lucie Čadová
Lucie Čadová
Bachelor's thesis
Kulturně podmíněné aspekty marketingové komunikace vybrané firmy
Cultural aspects of marketing communication in a selected company
Abstract:
Cílem předkládané bakalářské je formulace doporučení pro efektivní marketingovou komunikaci v dané společnosti s ohledem na kulturní aspekty zákazníků. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti interkulturního marketingu a představeny konkrétní přístupy k problematice. V praktické části je za užití pravého experimentu a statistického testování provedena analýza odlišných přístupů …moreAbstract:
The bachelor thesis aims to formulate recommendations for effective marketing communication in a selected company in relation to the cultural aspects of its customers. In the theoretical part, basic concepts of intercultural marketing are defined along with an introduction of specific approaches. In the practical part, using true experiment and statistical testing, the analysis of different approaches …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j1kdq/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.
- Reader: Ing. Michal Rosa
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČADOVÁ, Lucie. \textit{Kulturně podmíněné aspekty marketingové komunikace vybrané firmy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/l9cm4p/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Interkulturní marketing a komunikace: Česko a Německo
Jiřina Navrátilová -
Interkulturní komunikace a marketing s národy Dálného východu
Zuzana Benešová -
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Interkulturní marketing
Kamila Janečková -
Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Michaela Čiháková -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova