Bc. Bára Sobotková

Master's thesis

Výuka sloves u dětí-cizinců v předškolním věku

Teaching verbs to children-foreigners in preschool age
Abstract:
V jazykové výuce dětí-cizinců i při tvorbě samotných výukových materiálů je potřeba zohledňovat jazykový a kognitivní vývoj dítěte, postupovat v souladu s přirozeným procesem akvizice jazyka a vzít v potaz také typologii mateřského jazyka dětí-cizinců. Tato práce nabízí vhled do problematiky osvojování mateřského i dalšího/cizího jazyka u dětí, zejména pak do procesu akvizice sloves. Představuje český …more
Abstract:
Teaching foreign languages to children and developing educational materials for them should take into consideration the linguistic and cognitive development of the child. It should proceed in accordance with the natural process of language acquisition and reflect the typology of the mother tongue of children-foreigners. This work offers insight into the issue of native and foreign language acquisition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2018
  • Supervisor: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta