Výuka sloves u dětí-cizinců v předškolním věku – Bc. Bára Sobotková
Bc. Bára Sobotková
Master's thesis
Výuka sloves u dětí-cizinců v předškolním věku
Teaching verbs to children-foreigners in preschool age
Abstract:
V jazykové výuce dětí-cizinců i při tvorbě samotných výukových materiálů je potřeba zohledňovat jazykový a kognitivní vývoj dítěte, postupovat v souladu s přirozeným procesem akvizice jazyka a vzít v potaz také typologii mateřského jazyka dětí-cizinců. Tato práce nabízí vhled do problematiky osvojování mateřského i dalšího/cizího jazyka u dětí, zejména pak do procesu akvizice sloves. Představuje český …moreAbstract:
Teaching foreign languages to children and developing educational materials for them should take into consideration the linguistic and cognitive development of the child. It should proceed in accordance with the natural process of language acquisition and reflect the typology of the mother tongue of children-foreigners. This work offers insight into the issue of native and foreign language acquisition …moreKeywords
akvizice jazyka osvojování jazyka dítě-cizinec děti s OMJ čeština jako cizí jazyk didaktika češtiny jako cizího jazyka slovesa osvojování sloves předškolní věk výukové materiály language acquisition child-foreigner Czech as a foreign language teaching Czech as a foreign language verbs verb acquisition preschool age educational materials
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x17no/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Korpus a jmenný rod ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Barbora Kočařová -
Analýza příčin neporozumění v řečové dovednosti poslech s porozuměním v češtině jako cizím jazyku
Jitka LUKÁŠOVÁ