Využití systémů AAK při rozvoji komunikace dítěte s PAS v integraci v předškolním věku – Bc. Helena Gajdošíková
Bc. Helena Gajdošíková
Diplomová práce
Využití systémů AAK při rozvoji komunikace dítěte s PAS v integraci v předškolním věku
Use of AAC systems in developing communication for child with ASD in integration in pre-school age
Anotace:
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část byla zpracována rozborem odborné literatury a v první části je zaměřena na teoretické informace o komunikaci a narušené komunikační schopnosti. Druhá část se věnuje systémům alternativní a augmentativní komunikace a charakterizuje některé z nich. Třetí část objasňuje legislativní podmínky pro péči o osoby s PAS. V praktické části byla zpracována …víceAbstract:
The thesis is divided into two parts. In the theoretical part an analysis of scientific literature was carried out. In the first part it focuses on theoretical information on communication and communication disability. The second part deals with systems of alternative and augmentative communication and focuses on characteristics of some of these. The third part explains the legal conditions of care …víceKlíčová slova
PAS dětský autismum logopedie komunikační schopnost narušená komunikační schopnost logopedická intervence komunikace alternativní a augmentativní komunikace speciální pedagogika integrace speciální potřeby předškolní věk ontogeneze řeči Autism Spectrum Disorders autistic disorder speech therapy communication skills communication disorder speech intervention communication alternative and augmentative communication systems special education integration special needs preschool age ontogenesis
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kkpqt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 5. 2015
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Rozvoj komunikace u dětí s poruchami autistického spektra pomocí alternativní a augmentativní komunikace
Eva Libánská -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Kateřina Lišková -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace ve speciální třídě mateřské školy Duha Praha 5
Klára Kajerová -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Michaela Plšková