Lucie Langmajerová

Master's thesis

Economics of Internet Advertising

Ekonomie internetové reklamy
Abstract:
Hlavním cílem této práce je zjistit, co nejvíce přispívá pravděpodobnosti kliknutí, stejně tak jako ohodnotit cenovou výhodnost jednotlivých charakteristik banerů. Dále by pak tato práce měla pomoci mediálním plánovačům lépe optimalizovat kampaně z pohledu nákladů a uskutečněných kliků. Hlavními použitými ekonometrickými metodami je logistická regrese a rozhodovací strom. Pro zahrnutí cenové metriky …more
Abstract:
The goal of this thesis is to answer the question what are the main drivers of the click probability as well as evaluate price efficiency of banner dimensions. Moreover, this work should help media planners to better optimize campaigns from the perspective of both costs and generated clicks. The main econometric methods used are logistic regression and decision tree. Furthermore, to involve price metric …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2018
  • Supervisor: Martin Janíčko
  • Reader: Helena Chytilová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73492

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza

Theses on a related topic