Bc. Filip Pražák

Master's thesis

Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM)

Measurement and reporting by Key Performance Indicators (KPI's) in IT Service Management (ITSM)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou neustálého zlepšování služeb v oblasti reportování. První tři kapitoly představují teoretická východiska vycházející z odborné literatury. Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou současných ALVAO reportů a návrhem nových. Na základě informací zjištěných během diplomové práce byly vytvořeny nové reporty, které se během příštího roku zapracují do produktu ALVAO Service …more
Abstract:
The Master thesis deals with continual service improvement in reporting. The first three chapters present theoretical issues based on technical literature. The fourth chapter deals with analysis of present ALVAO reports and drafts of new ones on the basis of information obtained during elaboration of the Master thesis, new reports were created which will be incorporated in the ALVAO Service Desk during …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2018
  • Supervisor: Ing. Aleš Studený
  • Reader: Ing. Leonard Walletzký, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky