Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM) – Bc. Filip Pražák
Bc. Filip Pražák
Master's thesis
Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM)
Measurement and reporting by Key Performance Indicators (KPI's) in IT Service Management (ITSM)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou neustálého zlepšování služeb v oblasti reportování. První tři kapitoly představují teoretická východiska vycházející z odborné literatury. Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou současných ALVAO reportů a návrhem nových. Na základě informací zjištěných během diplomové práce byly vytvořeny nové reporty, které se během příštího roku zapracují do produktu ALVAO Service …moreAbstract:
The Master thesis deals with continual service improvement in reporting. The first three chapters present theoretical issues based on technical literature. The fourth chapter deals with analysis of present ALVAO reports and drafts of new ones on the basis of information obtained during elaboration of the Master thesis, new reports were created which will be incorporated in the ALVAO Service Desk during …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eazfv/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2018
- Supervisor: Ing. Aleš Studený
- Reader: Ing. Leonard Walletzký, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRAŽÁK, Filip. \textit{Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2017. Available from: https://theses.cz/id/lct0i3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering
Theses on a related topic
-
Koncepce neustálého zlepšování v centrech sdílených služeb na základě Lean metod
Oksana Koval -
Řízení kvality služeb
Jan Riegert -
Zavedení proaktivního přístupu v poskytování služeb zákazníkům do organizace
Jiří Sláma -
Rozvoj metody hodnocení efektivnosti poskytovaných služeb v oblasti geologie za účelem neustálého zlepšování
Markéta Lajczyková -
Improvement of the IT services within the internal product database of pet nutrition company based on ITIL / ITSM recommendations
Timur Kamaliev -
Adaptation of ITIL for Smart City implementation
Františka Romanovská -
Návrh zavedení ITSM s využitím rámce ITIL se zaměřením na bezpečnost
Dominik Antalík -
Implementace ITIL v malých a středních firmách
Jan Albrecht