Bc. Alena Havelková

Diplomová práce

Su alcuni marchionimi alimentari italiani. Una prospettiva onomastica

On food brand names in Italy. An onomastic perspective
Abstract:
The aim of this theses is to outline the morphological, orthographic and semantic structure of brand names of biscuits sold in Italy. The scope of these names is to catch the attention of buyer in order to convince him to buy the product. On one hand, the brand names are results of linguistic operations, on the other, they are results of marketing strategies. The section describing the meaning of a …více
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je načrtnúť morfologickú, ortografickú a sémantickú štruktúru obchodných názvov sušienok predávaných v Taliansku. Cieľom týchto mien je upútať pozornosť kupujúceho a presvedčiť ho o kúpe výrobku. mená produktov sú výsledkom kombinácie lingvistických a marketingových stratégií. Práca pozostáva z piatich kapitol. Prvá kapitola vysvetľuje koncept obchodných mien a tvorbu slov v …více
 
 
Jazyk práce: italština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2019

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 9. 2019
  • Vedoucí: Ph.D. Alessandro Bitonti
  • Oponent: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta