Mezipředmětové vztahy ve výuce matematiky a fyziky – Mgr. Renáta Bednárová
Mgr. Renáta Bednárová
Master's thesis
Mezipředmětové vztahy ve výuce matematiky a fyziky
Interdisciplinary Relations in Mathematics and Physics Education
Abstract:
Diplomová práce „Mezipředmětové vazby ve výuce matematiky a fyziky na ZŠ“ pojednává o mezipředmětových vazbách mezi vyučovacími předměty matematika a fyzika. V práci je provedena analýza učebnic a pedagogický výzkum, který objasňuje výskyt vazeb v praxi.Abstract:
Diploma thesis „Interdisciplinary Relations in Mathematics and Physics Education” deals with the interdisciplinary relations between maths and physics. The thesis includes an analysis of textbooks and pedagogical research evaluating to what extent interdisciplinary relations are applied in school practise.Keywords
Mezivědní vztahy mezipředmětové vazby pedagogická kooperace koordinace učiva Rámcový vzdělávací program Školní vzdělávací program analýza učebnic matematika fyzika pedagogický výzkum. Interdisciplinary relations pedagogical cooperation the coordination of syllabi Framework education programme for basic education textbook analysis School education programmes mathematics physics pedagogical research
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e7s8y/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2008
- Supervisor: doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
- Reader: doc. RNDr. Josef Janás, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Physics
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Inovace školního vzdělávacího programu střední odborné školy v oblasti kon-cepčního a organizačního zabezpečení odborné přípravy
Marek Kamerer -
Školní vzdělávací program pro školní družiny jako efektivní nástroj pro vychovatele ŠD
Robert Jakim -
Nový školní vzdělávací program pro školní družinu v Základní škole a Mateřské škole Týnec, příspěvkové organizaci
Lenka POLÁČKOVÁ -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Školní vzdělávací program pro tělesnou výchovu na ZŠ Javorník
Miroslav JUHAŇÁK