Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě – Jana Holienková
Jana Holienková
Bachelor's thesis
Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza reklam, kde se vyskytují genderové stereotypy. Ke kvalitativní analýze je použita sémiotika, především denotace a konotace. Další metodou analýzy je zjištění lingvistického sdělení. Poslední část analyzování spočívá v odhalení genderu, pomocí znalostí získaných z teoretické části, především ze studia genderových stereotypů, dle Goffmana, který rozdělil mužské a ženské …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is the analysis of advertisements, in which gender stereotypes are occuring. Semitics, especially denotation and connotation, are used for qualitative analysis. Another method of analysis is the discovery of linguistic message. The last part of the analysis lies in the revelation of gender, using the knowledge learned from the theoretical part, primarily from the gender …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74822
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2018
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Daria Gunina
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74822
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Analýza televizních reklam z hlediska gendrových stereotypů
Václava Jančová -
Gender v reklamě – analýza slevového portálu Vykupto.cz
Pavla Lokajová -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender a reklama v ČR
Lucia Petroniová -
Gendrové stereotypy v reklamě - reklama v průběhu 20. století se zaměřením na gendrové stereotypy
Michaela RUSÍNOVÁ -
Gender v reklamě a proměny jeho zobrazování v lifestylových magazínech od 90.let do současnosti
Martina Dvořáčková