Jana Holienková

Bachelor's thesis

Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě

Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza reklam, kde se vyskytují genderové stereotypy. Ke kvalitativní analýze je použita sémiotika, především denotace a konotace. Další metodou analýzy je zjištění lingvistického sdělení. Poslední část analyzování spočívá v odhalení genderu, pomocí znalostí získaných z teoretické části, především ze studia genderových stereotypů, dle Goffmana, který rozdělil mužské a ženské …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is the analysis of advertisements, in which gender stereotypes are occuring. Semitics, especially denotation and connotation, are used for qualitative analysis. Another method of analysis is the discovery of linguistic message. The last part of the analysis lies in the revelation of gender, using the knowledge learned from the theoretical part, primarily from the gender …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2018
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Daria Gunina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74822

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management