Možnosti využití principů revenue managementu a marketingové propagace v úseku Food&Beverage vybraného hotelu – Lucie Trnková
Lucie Trnková
Master's thesis
Možnosti využití principů revenue managementu a marketingové propagace v úseku Food&Beverage vybraného hotelu
The possibilities of using the principles of revenue management and marketing promotion in food & beverage department of selected hotel
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou řízení oddělení food & beverage managementu a marketingové propagace stravovacích zařízení Clarion Congress Hotel Prague. V práci je představen současný stav aplikace revenue managementu a propagace restaurací, na který byly následně hledány možnosti zefektivnění provozu za účelem zvýšení tržeb vzhledem k teoretickým poznatkům.Abstract:
This thesis presents an analysis of the management of the food & beverage department and marketing promotion of catering facilities in Clarion Congress Hotel Prague. The work examines the current state of an application of revenue management and promotion of restaurants, and subsequent research conducted on opportunities to streamline operations to increase sales based on theoretical knowledge.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/54322
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2016
- Supervisor: Jiřina Jenčková
- Reader: Jarmila Indrová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRNKOVÁ, Lucie. \textit{Možnosti využití principů revenue managementu a~marketingové propagace v~úseku Food\&{}Beverage vybraného hotelu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2014. Available from: https://theses.cz/id/ljdycx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/54322
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Návrh propagace pro portál Knihovny.cz
Tereza Veletová -
Marketing a propagace úpolových sportu v ČR
Tomáš Buchta -
Propagace značky Graffiti Likvid (se zaměřením na marketing na sociálních sítích)
Kateryna Ipatova -
Vytvoření internetového obchodu dle vlastního podnikatelského záměru a jeho marketingová propagace
Jaromír Hoffmann -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketingová propagace produktu Face - up!
Lucie Ramplová -
Application of Pinterest as a marketing tool for Bloggers in the food and beverage industry
Nerva Vikramshekhar -
Digital marketing trends in food and beverage industry
Ulviyya Movla-zada