Lucie Trnková

Master's thesis

Možnosti využití principů revenue managementu a marketingové propagace v úseku Food&Beverage vybraného hotelu

The possibilities of using the principles of revenue management and marketing promotion in food & beverage department of selected hotel
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou řízení oddělení food & beverage managementu a marketingové propagace stravovacích zařízení Clarion Congress Hotel Prague. V práci je představen současný stav aplikace revenue managementu a propagace restaurací, na který byly následně hledány možnosti zefektivnění provozu za účelem zvýšení tržeb vzhledem k teoretickým poznatkům.
Abstract:
This thesis presents an analysis of the management of the food & beverage department and marketing promotion of catering facilities in Clarion Congress Hotel Prague. The work examines the current state of an application of revenue management and promotion of restaurants, and subsequent research conducted on opportunities to streamline operations to increase sales based on theoretical knowledge.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2016
  • Supervisor: Jiřina Jenčková
  • Reader: Jarmila Indrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/54322