Bc. Kateřina Joklová

Master's thesis

Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes

Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou „Task-Based Learning“ a možnostmi, jestli a jak může být tento přístup využit k možnému motivování studentů ve výuce cizího jazyka. Důvod, proč se orientuje právě na tuto věkovou skupinu je zřejmý: často představují výzvu pro učitele co do motivace a přístupu k učení. Pro naplnění cíle práce byla vytvořena ukázková sada TBL hodin. Hodiny byly dále odučeny …more
Abstract:
This Master’s Diploma thesis intends to explore the Task Based Learning approach and the possibilities this teaching method bears in terms of enhancing students’ motivation in the second language learning. The reason why it focuses on teenagers is simple: They frequently represent a challenging target group with regards to their aspirations and attitude towards learning in general. A demonstrational …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2017
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Katarína Lexová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta