Bc. Radka Šoborová

Master's thesis

Vztah nacistické ideologie a reklamy - sonda na pozadí teorií masové společnosti

Relationship of Nazi Ideology and Advertising - Probe in the Background of Theory of Mass Society
Abstract:
Diplomová práce se zabývá charakteristikou společnosti moderní doby, která svojí povahou pomohla na svět nacionálně-socialistickým manipulativním postupům, jež měly vliv na spotřebitelské chování a reklamní propagaci v Třetí říši. Následně je demonstrována podobnost těchto manipulativních postupů s obecnými východisky pozdějších sociologických teorií masové konzumní společnosti. V praktické části práce …more
Abstract:
This thesis deals with the characteristics of modern society, which by its very nature has given rise to the national-socialist manipulative practices that had an impact on consumer behavior and advertising promotion in the Third Reich. Subsequently, it is demonstrated that there are similarities between these manipulative practices and the general background of later sociological theories of mass …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2014
  • Supervisor: Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní