Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky – Adéla Hálová
Adéla Hálová
Bachelor's thesis
Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky
Building athlete brand image on Instagram: comparing the impact of post content on paid engagement and follower engagement in the context of athletics
Abstract:
Práce se zabývá vlivy působící na tvorbu athlete brand image na vybrané sociální síti. Cílem práce je komparace příspěvků mezi vybranými atlety v návaznosti na jednotlivé dimenze MABI, follower engagement a pohlaví. Zmíněné vlivy jsou charakterizovány v literární rešerši a tvoří podklad pro tvorbu výzkumných otázek a hypotéz. Sběr dat probíhá prostřednictvím pozorování aktivity vybraných sportovců …moreAbstract:
The thesis deals with the influences on the creation of athlete brand image on a selected social network. The aim of the work is to compare the posts between the selected athletes in relation to the different dimensions of MABI, follower engagement and gender. The aforementioned influences are characterized in the literature review and form the basis for the development of the research questions and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/94530
Thesis defence
- Date of defence: 21. 8. 2024
- Supervisor: Petr Šimáček
- Reader: Jan Závodný Pospíšil
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HÁLOVÁ, Adéla. \textit{Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/lnjg28/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94530
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Management
Theses on a related topic
-
Sponzoring jako součást marketingové komunikace
Iveta Dufková -
Sponzoring tenisových turnajů
Klára Brokešová -
Sponzoring jako účinný nástroj marketingové komunikace
Jakub Jirásek -
Sponzoring jako účinný nástroj marketingové strategie
Libor Sojka -
Darování a sponzoring
Karel Beránek -
Sponzoring hotelů směrem k nestátním neziskovým organizacím – případové studie
Adriana Černá -
Sponzoring vs. Corporate social responsibility (CSR)
David Benda -
Sponzoring umění / Sponzoring a Art banking v Unicredit Bank
Audrey Stemberg