Mgr. Dana Genserová

Master's thesis

Vliv nonsensové a humorné tvorby na dětskou představivost

The effect of nonsense and humorous literature on children´s imagination
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám vlivem humorných textů na dětskou představivost a fantazii za pomoci nedokončených pohádek a nonsensových příběhů. Zaměřuji se především na sledování dětské fantazie a porovnávání dětí předškolního věku s žáky 1. tříd základní školy. Blíže se věnuji humoru, který se objevuje jak v literárních dílech pro děti, tak v dětských ilustracích, kterým je věnována samostatná …more
Abstract:
In my thesis I use unfinished tales and nonsense stories, to examine the influence of humorous texts on children's imagination and fantasy. The focus is mainly on monitoring children's imagination and comparing preschool children with pupils of first classes of primary school. I devote to humour, which occurs both in literary works for children and in children's illustrations, which is discussed in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Accessible from:: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2013
  • Supervisor: Mgr. Jana Bednářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Genserová, Dana. Vliv nonsensové a humorné tvorby na dětskou představivost. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)