Mgr. Petra Tužilová

Advanced ('rigorózní') thesis

Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy

Functional and digital literacy of pupils with special educational needs in an inclusive primary school environment
Abstract:
Rigorózní práce se zabývá problematikou funkční a digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. V teoretické části práce jsou vymezena teoretická východiska, která se vztahují ke zvolené problematice - vymezení a uvedení historického vývoje inkluzivního přístupu nejen ve vzdělávání v ČR a v zahraničí, užívané terminologie, obsahuje popis …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of functional and digital literacy of pupils with special educational needs in an inclusive primary school environment. The theoretical part of the thesis defines the theoretical background related to the chosen issue - definition and introduction of the historical development of the inclusive approach not only in education in the Czech Republic and abroad, terminology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 9. 2024
  • Reader: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D., doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta