Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice – Bc. Anna Maryšková
Bc. Anna Maryšková
Master's thesis
Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice
Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá chybami mluveného projevu a jejich korekcí z pohledu vyučujících. Práce si klade za cíl porovnat postoje učitelů anglického jazyka k opravování chyb v mluveném projevu žáků a způsoby, jakými takové chyby ve svých hodinách opravují. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje základní pojmy týkající se korekce chyb, dále následuje …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on spoken errors and their correction from teachers’ point of view. The aim of this thesis is to compare the attitudes of teachers of English toward spoken error correction and the ways they correct spoken errors in their lessons. The thesis is divided into two main sections: theoretical and empirical. The theoretical part describes basic terms concerning error correction …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e1j78/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Error Correction Strategies for In-Class Speaking Activities
Karolína Němečková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Korektivní zpětná vazba a časový management v prostředí diagnostické hry Feed the Fish
Peter Michalko -
Zpětná vazba ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Gabriela Složilová