Bc. Barbora Pačesová
Master's thesis
Marketingové řešení sociálního problému
Marketing solution to a social problem
Abstract:
Předmětem diplomové práce je marketingové řešení sociálních problémů prostřednictvím fair trade. První část této práce mapuje vývoj společnosti až do postmoderní fáze. Je zaměřena na stav globalizace s jejími riziky a na hédonistickou konzumní společnost, její charakteristiky a trend kulturních kreativců. První část práce je zakončena kapitolou o globálních nerovnostech,analýzou působení nadnárodních …moreAbstract:
The subject matter of the thesis is a marketing solution of social problems via fair trade movement. The first part of the thesis maps the evolution of society's progress up to its postmodernist phase. It focuses on globalization aspects with its risks, on consumer society with its hedonistic lifestyle, its characteristics, and on the rise and values of cultural creatives. The last chapter of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ov4dl/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2018
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Economic Policies towards Reduction of Poverty in Developing Countries
Petr Chán -
Nová síť – případová studie kulturní neziskové organizace v kontextu její transformace
Kamila Samková -
Pracovní příležitosti a pracovní podmínky v call centru
Liudmyla Stakhariuk -
Dopady fast fashion na rozvojové krajiny - prípadová štúdia krajiny Bangladéš
Juraj Baškovský -
Fast fashion jako ovlivňující faktor pracovních podmínek v rozvojových zemích
Martina Svobodová -
Pracovní standardy a rozvojové země
Karolina Hutková -
Návrh a statistické vyhodnocení dotazníku k problematice Fair trade v ČR
Jaromír Chomout -
Contribution of fair trade labeled coffee to better living standard for certified coffee farmers in Ethiopia
Rebecca Regassa Ashame