Bc. Barbora Pačesová

Master's thesis

Marketingové řešení sociálního problému

Marketing solution to a social problem
Abstract:
Předmětem diplomové práce je marketingové řešení sociálních problémů prostřednictvím fair trade. První část této práce mapuje vývoj společnosti až do postmoderní fáze. Je zaměřena na stav globalizace s jejími riziky a na hédonistickou konzumní společnost, její charakteristiky a trend kulturních kreativců. První část práce je zakončena kapitolou o globálních nerovnostech,analýzou působení nadnárodních …more
Abstract:
The subject matter of the thesis is a marketing solution of social problems via fair trade movement. The first part of the thesis maps the evolution of society's progress up to its postmodernist phase. It focuses on globalization aspects with its risks, on consumer society with its hedonistic lifestyle, its characteristics, and on the rise and values of cultural creatives. The last chapter of this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2018
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní