Potenciál učebních principů digitálních her uplatněný v e-learningu – Mgr. Jan Miškov
Mgr. Jan Miškov
Doctoral thesis
Potenciál učebních principů digitálních her uplatněný v e-learningu
The Potential of Digital Games’ Educational Principles Utilised in E-learning
Abstract:
Vysoké školy jsou průkopníky e-learningu, který je aktuální a efektivní technologickou pomůckou distančního studia. Tato studie navrhuje posun vzdělávacího paradigmatu směrem od instruktivního (lineárního, pasivního) pojetí k výuce postavené na herních principech. Sleduje, jak mohou digitální hry vstoupit do výuky a studia na Masarykově univerzitě a jestli jsou učební herní principy slučitelné s logikou …moreAbstract:
Universities are pioneers of e-learning, which is an up-to-date and effective technological aid for distance learning. This thesis suggests a shift from the instructive (linear, passive) approach to game-based teaching. It examines how digital games can enter teaching and learning at Masaryk University and whether the learning game principles are compatible with the logic of the dominant educational …moreKeywords
digitální hry seriózní hry gamifikace učební principy her e-learning game-based learning edukační model výukové online prostředí teorie sebeurčení motivace digital games serious games gamification educational principles teaching model online learning environment learning management system self-determination theory motivation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 11. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pqnlm/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2024
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc., doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
School pedagogy / School pedagogy
Theses on a related topic
-
Evaluation of User Experience in an Online Learning Environment
Diana Janíčková -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Zkušenost studentů s učením se v online vzdělávacím prostředí pohledem studijních strategií a spokojenosti
Monika Řičicová -
Adaptive learning processes in a process-oriented Learning management system
Patrícia Eibenová -
Learning Management System
Jakub Fiala -
Návrh průvodce bezpečného chování v online prostředí pro žáky na 2. stupni základní školy
Eliška Terlová -
Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes
Veronika Škrhová -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová