Mgr. Klára Niková
Bachelor's thesis
Branding v politike - prípadová štúdia SaS
Branding in Politics: SaS as a Case Study
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the concept of branding in politics, which is applied on the Slovak political party Freedom and Solidarity (SaS). The teorethical part is dedicated to the importance of branding and brands in politics. The empirical part deals with the theory of attributes of successful brands by Catherine Needham. Those are identified in the case of studied party in order to answer the …moreAbstract:
Bakalárska práca sa zaoberá konceptom brandingu v politike, ktorý je aplikovaný na slovenskú politickú stranu Sloboda a Solidarita (SaS). Teoretická časť je venovaná významu brandingu a značiek v politike. Analytická sa opiera o teóriu atribútov úspešnej značky definovaných Catherine Needham. Tie sú identifikované v prípade SaS s cieľom odpovede na výskumnú otázku týkajúcu sa rozdielov v sebapochopení …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w1mlv/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
International Territorial Studies / Political Science
Theses on a related topic
-
Sloboda a Solidarita – analýza politickej strany z pohľadu liberalizmu
Veronika Šulková -
Nové politické strany v ČR a SR- Věci veřejné a Sloboda a Solidarita
Magdalena VALENTOVÁ -
Analýza slovenské politické strany Svoboda a Solidarita
Marek Vandrák -
Analýza fenoménu vzniku nových politických stran. Komparace Věcí veřejných a Slobody a Solidarity
Sandra PETRÁŠOVÁ -
Analýza a porovnání marketingových kampaní parlamentních politických stran s využitím principů business marketingu
Šimon Vontorčík -
Politický marketing hnutí ANO ve volbách do Poslanecké sněmovny 2017 a 2021
Adam CHROBÁK -
Politický marketing v ČR: komparace využití politického marketingu na komunální a senátní úrovni v roce 2014
Sonja Mazurová -
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá