Bc. Gabriela Kostková

Master's thesis

Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.

How exposure to English outside the classroom via films and TV series together with learning English pronunciation at school affects pupils’ language skills, especially listening and pronunciation.
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na zejména na jazykové dovednosti, především na poslechové a výslovnostní dovednosti žáků základních škol v České republice. Cílem této práce je dokázat, že když se žáci doma pravidelně vystavují cílovému jazyku, který se učí (v tomto konkrétním případě se jedná o jazyk anglický), tak to ovlivní a urychlí jejich proces osvojení nového jazyka; dále ukázat, že záměrné …more
Abstract:
This thesis deals with language skills mainly focusing on listening comprehension and pronunciation skills of elementary EFL pupils at an elementary school in the Czech Republic. The aim of the thesis is to prove that the exposure to the target language (English) outside the classroom is an important part of foreign language acquisition, to show that intentional pronunciation learning helps pupils …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta