Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom – Bc. Eva Hyjánková
Bc. Eva Hyjánková
Master's thesis
Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom
Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom
Abstract:
Anotace Tato diplomová práce se zabývá určováním stylů učení sluchově postižených žáků osmé a deváté třídy základní školy. Teoretická část je rozdělena do dvou oddílů. První je zaměřen na oblast sluchového postižení, komunikaci během procesu výuky anglického jazyka a její základní pravidla. Druhá část se zabývá oblastí stylů učení. Zvláštní pozornost je zde věnována smyslovým učebním stylům. Praktická …moreAbstract:
Annotation: This diploma thesis deals with learning styles determination of hearing impaired eight and ninth grade pupils. The theoretical part of the thesis is divided into two sections. The first is focused on hearing impairment, communication during the English teaching process and its essential rules. The second part deals with the domain of learning styles. Special attention is given to sensory …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nayhf/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HYJÁNKOVÁ, Eva. \textit{Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/lur16w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Sluchově postižený žák integrovaný v běžné základní škole
Věra Krupanská -
Komiks u sluchově postižených a jeho možné použití v edukaci
Barbora Havelková -
Research on Occupational Aspirations of Students with Hearing Impairment: A Test of Social Cognitive Career Theory
Yong LEI -
Music Therapy Interventions and their Outcomes in the Treatment of Eating Disorders: A Scoping Review.
Monika Bucharová -
Vybrané právní aspekty využívání výsledků výzkumu a vývoje financovaných z veřejných zdrojů
Tomáš Večerka -
Accommodating learning styles in EFL coursebooks for YL
Květa Šímová -
Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes
Šárka Bučková -
Kinestetický učební styl na 1. stupni ZŠ
Jitka Chadimová