Specifika logopedické intervence u dětí s ADHD – Mgr. Michaela Konrádová
Mgr. Michaela Konrádová
Bachelor's thesis
Specifika logopedické intervence u dětí s ADHD
Specifics of speech therapy for children with ADHD
Abstract:
Tato práce na téma Specifika logopedické intervence u dětí s ADHD se zabývá především průběhem logopedické intervence u dětí s diagnózou ADHD. Teoretická část práce se skládá ze dvou kapitol, přičemž první kapitola definuje pojem ADHD, jeho příčiny a příznaky. Druhá kapitola je věnována logopedické intervenci, metodám, principům a zásadám pro práci s dětmi s diagnózou ADHD. Praktická část práce je …moreAbstract:
This thesis on the topic Specifics of speech therapy for children with ADHD is mainly engaged in the course of speech therapy intervention in children diagnosed with ADHD. The theoretical part consists of two chapters, the first chapter defines the concept of ADHD, its causes and symptoms. The second chapter is devoted to speech therapy, methods, principles, guidelines for working with children diagnosed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iakbx/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Logopedická intervence u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Natálie Čačíková