Bc. Miroslava FOJTŮ

Master's thesis

Fast Fashion and its Global Competitiveness

Fast Fashion and its Global Competitivness
Abstract:
Diploma thesis describes the business model of fast fashion companies and its competi-tiveness on international market. These global companies utilize the low-cost sourcing from developing countries and build their business model on velocity and excellence of their supply chain management. This work describes this kind of business model and critically it confronts with the philosophy of sustainable …more
Abstract:
Diplomová práce popisuje téma konkurenceschopnosti globálních firem na trhu s obleče-ním, známé pod termínem rychlá móda. Jde o globální firmy, které využívají levných do-davatelů z rozvojových zemí a staví svůj obchodní model na rychlosti a dokonalosti svého logistického systému. Práce popisuje tento model podnikání a kriticky jej konfrontuje s filosofií udržitelného rozvoje a etiky podnikání. V teoretické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2011
Identifier: 18374

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Mgr. Peter Štarchoň, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FOJTŮ, Miroslava. Fast Fashion and its Global Competitiveness. Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 09. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications