Bc. Luboš Vrábel

Master's thesis

Vliv velikosti aktivní plochy brzdového světla na reakční dobu řidiče

The influence of active break light size on reaction time of a driver.
Abstract:
Práce je zaměřena na ověření vlivu velikosti aktivní plochy brzdových světel na reakční dobu řidiče silničního vozidla za stanovených reálných situací a je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá vývojem zadního osvětlení vozidel a legislativou týkající se brzdových a obrysových světel včetně existujících současných řešení. Dále je popsáno zrakové vnímání a reakční doba řidiče včetně …more
Abstract:
The theses is focused on the influence verification of the break lights' active surface on the vehicle driver's reaction time under stating real situations. It is divided into two parts. The first theoretic part describes the vehicle rear light development and the legislation concerning break and contour lights including existing contemporary solutions. Further there are described sight perception …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Jilek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vrábel, Luboš. Vliv velikosti aktivní plochy brzdového světla na reakční dobu řidiče . Pardubice, 2021. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera