Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice – Bc. Otakar Konsbul
Bc. Otakar Konsbul
Diplomová práce
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Special Education Needs in Driver's Education
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotní dopravní výchovy se za-měřením na jedince se speciálními vzdělávacími potřebami při získávání řidičského oprávnění. Úvodní část rozkrývá obsáhlost a komplementárnost systému dopravního prostředí, přičemž upozorňuje na diskrepance v subsystému edukace, které negativně ovlivňují bezpečnost silničního provozu. V průběhu teoretické části jsou aplikovány …víceAbstract:
The thesis is focused on lifelong driver’s education for individuals with special edu-cation needs in obtaining a driving license. The introductory part describes the compre-hensiveness and complexity of systems for transport, environment, noting the discrepancy in the education subsystem, which adversely affects road safety. The theoretical part incorporates knowledge of special education in the previously …víceKlíčová slova
Klíčová slova česky Speciální pedagogika speciální vzdělávací potřeby specifické poruchy učení a chování reedukace intervence dopravní pedagogika dopravní prostředí dopravní vzdělávání silniční provoz účastník silničního provozu odborná způsobilost autoškola zkušební komisař řidičský průkaz dopravní psycholog lektor odpočet bodů ADHD smyslová modalita tělové schéma pedagogická odbornost interiorizace sounáležitost kooperace diagnostika problémová výuka práce s chybou genderový stereotyp začarovaný kruh NÚOV TQM. Klíčová slova anglicky Special education special educational needs specific learning disabilities and behavioral re-education intervention traffic education environment transport traffic road user professional competence driving lessons examiners driving license traffic psychologist lecturer deduction points sensory modality body schema educational expertise internalization solidarity cooperation diagnosis problem teaching work with errors stereotypes vicious circle TQM.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wwf5o/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 5. 2011
- Vedoucí: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Práce na příbuzné téma
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
Lucie Hájková -
Slova v prostoru: Rozhraní vizuální a objektové poesie
Jana OTIPKOVÁ -
Lesní pedagogika a její vliv na děti předškolního věku
Zuzana Jankovská -
Montessori pedagogika ve vztahu k posílení psychické odolnosti předškolních dětí
Lenka Košková -
Využití zooterapie ve speciální pedagogice
Klára Pešková -
Specifická problematika romské klientely DD Klánovice z pohledu speciální pedagogiky
Petr Pešek