Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students – Bc. Ondřej Vlašín
Bc. Ondřej Vlašín
Master's thesis
Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students
Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students
Anotácia:
Tato práce zkoumá jazykovou úzkost na jednom českém gymnáziu na vzorku 74 maturantů. Hlavním cílem této práce je popsat, jak čeští studenti gymnázií prožívají jazykovou úzkost, vedlejším cílem je pak nabídnout pohled studentů na to, jaké může mít jazyková úzkost potenciální zdroje a následky. Kvantitativní část výzkumu sestávala z dotazníkového šetření, následná kvalitativní část, jejíž cílem bylo …viacAbstract:
This thesis examines foreign language anxiety in a Czech grammar school on a sample of 74 final-year students. The primary aim of the thesis is to describe how do Czech grammar school students experience foreign language anxiety, the secondary aim is to offer students’ perspectives on what are the potential causes and effects of foreign language anxiety. The quantitative part of the research employed …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 12. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dqekt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2018
- Vedúci: Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
A Critical Exploration of Social Well-being and Youth Suicidal Acts in the Sociocultural Context of Sri Lanka: The Role of Social Work
Susantha Kumara Rasnayaka Mudiyanselage -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Error Analysis of Grammatical Cohesive Devices in Selected Texts of Secondary School Students
Petra Chaloupková -
The Popularity of Private Tutoring among Czech Secondary School Students
Eva Vahlström -
Foreign Language Anxiety and Its Specifics in Different Age Groups
Simona Korábová -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová