Vliv hipoterapie na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra – Renata ŠESTÁKOVÁ
Renata ŠESTÁKOVÁ
Diplomová práce
Vliv hipoterapie na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra
The Influence of Hippotherapy on the improvement of communication skills of children with autism spectrum disorders
Anotace:
Tato diplomová práce se pokusila zjistit, jaký má vliv terapie koněm na komunikační dovednosti u dětí s autismem. Hipoterapie je doplňková terapie a může využívat koně jako prostředek ke zmírnění negativních projevů autistické poruchy. V odborné literatuře, která mapuje zkušenosti s intervencemi u dětí s autismem v České republice, se autoři o hipoterapii nezmiňují buď vůbec, nebo pouze okrajově. Zahraniční …víceAbstract:
This thesis explored the effects of hippotherapy on the communication skills of children with autistic spectrum disorder (ASD). Hippotherapy is a type of a complementary therapy that uses guided interactions with horses to alleviate the negative manifestations of the disorder. Whilst research in the Czech Republic into treatment methods for children with ASD mentions hippotherapy only marginally or …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 3. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Ladislav Zilcher, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠESTÁKOVÁ, Renata. \textit{Vliv hipoterapie na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra}. Online. Diplomová práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/m5ke6k/.
Jak správně citovat práci
ŠESTÁKOVÁ, Renata. Vliv hipoterapie na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Hipoterapie jako podpůrná terapie u dětí s autismem
Veronika Lusková -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ