Mgr. Kateřina Kouřilová

Bachelor's thesis

Analýza marketingových komunikačních aktivit vybrané kulturní organizace

The Analysis of Marketing Communications Activities in a Cultural Organisation
Abstract:
Stále se zesilující konkurenční prostředí v oblasti zábavy přimělo kulturní instituce k výraznějšímu využívání různých forem marketingových komunikací pro propagaci své umělecké činnosti. Cílem této práce bylo zmapovat situaci v Městském divadle Kladno, shrnout metody marketingových komunikací, analyzovat je a navrhnout efektivní zlepšení, která povedou ke zvýšení návštěvnosti divadla. Primární informace …more
Abstract:
The continuously strengthening competition on the entertainment market forced cultural institutions to intensify the use of various forms of marketing communications to promote their artistic activities. The goal of this paper was to map the situation in the Municipal Theatre in Kladno, summarize marketing communications methods, analyze them and propose efficient attendance enhancements. The primary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní