The Language of Commentary Channels on YouTube – Bc. Bára Chajlazová
Bc. Bára Chajlazová
Master's thesis
The Language of Commentary Channels on YouTube
The Language of Commentary Channels on YouTube
Anotácia:
Tato práce se zaměřuje na jazykovou stránku tzv. commentary kanálů na YouTube, které zkoumá jak z hlediska lexikologie a frazeologie, tak z hlediska komunikačních strategií za účelem identifikace hlavních komunikačních cílů těchto YouTuberů. Teoretická část definuje YouTube a commentary kanály a dále charakterizuje znaky personalizace a konverzacionalizace, které vybraní YouTubeři používají za účelem …viacAbstract:
This thesis focuses on the characteristics of the language of commentary channels on YouTube and analyses them from both the lexicological and phraseological points of view, as well as from the aspect of communication strategies in order to identify the YouTubers’ main communication goals. The theoretical part provides an overview of YouTube and commentary channels and introduces personalization and …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 6. 2021
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/wop6m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 8. 2021
- Vedúci: PhDr. René Kron, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Pavel Heisig, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaMaster programme / odbor:
Philology / English
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of communication strategies in business magazines
Pavla PETERKOVÁ -
Communication strategies for selling wine on–line
Tomáš Pelikán -
Czech and English communication strategies in advertising discourse
Karolína BAGINSKÁ -
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ -
Covid-related reports in broadsheets vs. tabloids: A contrastive analysis of communication strategies
Hana MONTÁGOVÁ -
Communication strategies in blogs focusing on natural cosmetics products
Jana KLÍMOVÁ -
Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
Nela MAJEROVÁ -
Communication strategies in CSR reports
Tereza VIKTOŘÍKOVÁ