Vliv smyslových podnětů na nákupní chování spotřebitelů generace Z v parfumériích – Aneta Pernicová
Aneta Pernicová
Bachelor's thesis
Vliv smyslových podnětů na nákupní chování spotřebitelů generace Z v parfumériích
The influence of sensory stimuli on the purchasing behaviour of Generation Z consumers in perfumeries
Abstract:
Pernicová A. Vliv smyslových podnětů na nákupní chování spotřebitelů generace Z v parfumériích. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Bakalářská práce se zabývá vlivem smyslových podnětů, který ovlivňuje ná-kupní chování spotřebitelů generace Z v parfumeriích. Cílem této práce je navrh-nout doporučení pro maloobchodníky parfumerií, jak zlepšit smyslový prožitek spotřebitelům generace …moreAbstract:
Pernicová A. The influence of sensory stimuli on the purchasing behaviour of Generation Z consumers in perfumeries. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2024. The bachelor thesis deals with the influence of sensory stimuli on the buying behaviour of Generation Z consumers in perfumeries. The aim of this thesis is to propose recommendations for perfume retailers to improve the sensory experi …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Michal Pšurný, Ph.D.
- Reader: Jana Stávková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PERNICOVÁ, Aneta. \textit{Vliv smyslových podnětů na nákupní chování spotřebitelů generace Z~v~parfumériích}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/m9lnxb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Trade Management
Theses on a related topic
-
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Smyslový marketing a jeho vliv na české spotřebitele v závislosti na pohlaví
David Srb -
Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Kateřina Bilinová -
Smyslový marketing
Martin Hudec -
Smyslový marketing a brand management
Martin Graupner -
Smyslový marketing v neuromarketingu
Kateřina Tučková -
Smyslový marketing a brand management
Anna Simeonovová -
Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem
Barbora Němcová