Kateřina Motýlová

Bachelor's thesis

Jazyk v reklamách na nápoje

The Language of Beverage and Drink Advertisements
Abstract:
This bachelor's thesis explores the use of language in written advertisements promoting beverages which target an English-speaking audience. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. Advertising and persuasion are defined within the theoretical part of the thesis along with linguistic phenomena that frequently occur in advertising campaigns. For the purpose of the practical part …more
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá využití jazyka v psaných reklamách propagujících nápoje, které cílí na anglicky mluvící publikum. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována reklama, přesvědčování a lingvistické jevy, které se v reklamních kampaních často objevují. Pro účely praktické části byl vytvořen korpus 90 reklam, přičemž 45 kampaní zobrazuje nealkoholické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Drábková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Motýlová, Kateřina. Jazyk v reklamách na nápoje. Zlín, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe