Vnímání moci vysokoškolských učitelů jejich studenty – Bc. Lucie Hodesová
Bc. Lucie Hodesová
Master's thesis
Vnímání moci vysokoškolských učitelů jejich studenty
Perception of the teachers` power by their students
Abstract:
Magisterská diplomová práce s názvem Vnímání moci vysokoškolských učitelů jejich studenty se zabývá tím, jak studenti percipují moc u učitelů. Práce je rozdělena na dvě části. V první části se zaměřuji na moc, dělení moci, vysokoškolské učitele, prezenční a kombinované studenty a na vztah mezi učitelem a studentem. Zabývám se také vlivem vnímané moci učitele na učení u studentů. Ve druhé části popisuji …moreAbstract:
This thesis titled Perception of the Teachers' Power by Their Students is dealing with a students´view of the teachers' power. The thesis is divided into two parts. The first part is focused on the power, the types of power, an university teacher, a college student and the relationship between them. I am concerning with the influence of the teachers´power on the students' learning. The second part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l6out/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Studenti v kombinované formě studia očima vysokoškolských učitelů
Markéta Jelínková -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
International students' motivation to become teachers and to pursue their teacher qualification at Masaryk University.
Gonul Topdag -
Návrh aplikace a sady příkladů pro podporu výuky automatizace pro prezenční a kombinované studium
Petra Opluštilová -
Srovnání motivace a postojů ke studiu studentů andragogiky v prezenční a kombinované formě studia
Barbara MATEJOVÁ -
Politická satira ve volební kampani: případová studie The Daily Show a prezidentských voleb v USA 2016
Daniel Černý -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová