Teacher Talk in Pre-school English Classes: Discourse Analysis – Bc. Pavla Jandová
Bc. Pavla Jandová
Master's thesis
Teacher Talk in Pre-school English Classes: Discourse Analysis
Teacher Talk in Pre-school English Classes: Discourse Analysis
Abstract:
Cílem této práce bylo analyzovat jazyk učitele v předškolních hodinách angličtiny a jeho dopad na kvalitu vyučování. Nejprve se práce věnuje problematice učení se jazyků, následně pojednává o předškolní výuce angličtiny a jazyku použitém v hodinách. Závěr teoretické části je věnován jazykovému inputu a definici diskurzu. Empirická část rozebírá tři vyučovací hodiny se zaměřením na použití jazyka, komunikační …moreAbstract:
The purpose of this study was to examine teacher talk in pre-school English classes and its impact on the quality of the lesson. Firstly, the issue of learning languages is introduced. Next, teaching pre-school English lessons is discussed, along with the description of the languages used in the classes. Towards the end of the theoretical part, language input is addressed, followed by the definition …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rlvrw/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2016
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
Use of L1 and L2 in Teaching English to Very Young Learners
Lenka Nováková -
Structure-dynamics-function relationships of haloalkane dehalogenases
Martin Klvaňa -
Studium strukturních změn proteinů metodou H/D exchange spojené s hmotnostní spektrometrií a limitovanou proteolýzou
Světlana Lučanová -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Vliv dominantního jazyka komunity (češtiny) na osvojování jazyka dědictví z pohledu sociálních faktorů
Nariman Nabhani