Sylvie Rosová

Master's thesis

Premiumization strategy for Ben & Jerry's brand in the Czech and Slovak markets

Premiumizační strategie pro značku Ben & Jerry's na českém a slovenském trhu
Abstract:
V dynamickém prostředí s nasycenou konkurencí se premiumizace ukazuje jako zásadní strategie pro odlišení značek a upoutání pozornosti spotřebitelů. Tato studie se zaměřuje na Ben & Jerry's, známou značku zmrzliny, která v současné době čelí několika výzvám. Tou první je ukotvení značky Ben & Jerry's jakožto prémiové značky v myslích spotřebitele. Tou druhou je pak boj proti konkurenčním značkám. Prozkoumáním …more
Abstract:
In the dynamic landscape of consumer preferences and competitive markets, premiumization has emerged as a critical strategy for brand differentiation and capturing consumer attention. This study focuses on Ben & Jerry's, a renowned ice cream brand, which faces challenges in maintaining premium perception and competing with rivals. By exploring premiumization in the Czech and Slovak ice cream markets …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 10. 2023
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Monika Vybíralová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91275