Bc. Mikuláš SPLÍTEK

Master's thesis

Podíl písma a mluveného slova na konstruování vědomostí u žáků střední školy

Effect of written/spoken instruction on knowledge construction in high school students
Abstract:
Tato práce se zabývala odlišnostmi dvou módů verbální komunikace (mluvy a písma) na psychické procesy člověka, především ve vztahu k výchovně-vzdělávacímu procesu na českých školách. Zajímal nás podíl psaného a mluveného slova na konstrukci vědomostí u žáků středních škol. Z výsledků experimentu se nám nepodařilo zcela potvrdit předpoklad vzešlý z teoretické části této práce, že ?převedení? informací …more
Abstract:
The thesis deals with the differences between spoken and written language and its applicability to the high school educational system in the Czech Republic. Our aim was to explore if spoken and written language plays different roles in knowledge construction in the high school students. It has been hypothesised that a trasition of knowledge gained through the spoken form to a written examination test …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Accessible from:: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2011
  • Supervisor: Mgr. Pavla Sovová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SPLÍTEK, Mikuláš. Podíl písma a mluveného slova na konstruování vědomostí u žáků střední školy. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 06. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 6. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická