Využití didaktických her ve výuce elementárního čtení – Mgr. Barbora Mandíková
Mgr. Barbora Mandíková
Master's thesis
Využití didaktických her ve výuce elementárního čtení
The use of educational games for primary reading teaching
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje podrobné problematice didaktických her, konkrétně v elementárním čtení. V teoretické části je objasněna důležitost celkové připravenosti dítěte na vstup do školy. Dále práce obsahuje základní učební metody využívané ve výuce elementárního čtení a stručnou teorii her se zaměřením na hry didaktické. V praktické části je vyhotoven sborník didaktických her pro výuku elementárního …moreAbstract:
This diploma thesis is dedicated to the detailed issues of educational games, specifically in elemental reading. In the theoretical part is reflected the importance of the overall preparedness of the child at the entrance to the school. Furthermore, the diploma thesis contains the basic teaching methods used in teaching elementary reading and a brief game theory with a focus on learning the game. In …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iwcpb/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Non-traditional Methods of Teaching Upper Secondary Mathematics
Klára SPILKOVÁ -
Implementation of Extensive Reading in Elementary School
David Ďulík -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Metody a organizační formy prvopočátečního čtení na základních školách
Kateřina Svobodová -
Výukové aplikace ve výuce elementárního čtení a psaní očima rodičů a učitelů
Eva Straková -
Výuka elementárního čtení a psaní (se zaměřením na genetickou metodu čtení s písmem Comenia Script)
Veronika Krausová