Nabídkové letáky supermarketů jako nástroj generování nadspotřeby – Eva Havlasová
Eva Havlasová
Master's thesis
Nabídkové letáky supermarketů jako nástroj generování nadspotřeby
The offer leaflets of supermarkets as a tool for generating overspending
Abstract:
Tato práce se věnuje problematice nabídkových letáků jako nástroji generování nadspotřeby. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje tématům konzumní společnosti a s tím spojeným tématem nadspotřeby. Dále teoretická část obsahuje téma podpory prodeje, kam spadají nabídkové letáky supermarketů. Na závěr se věnuje spotřebnímu chování. Praktická část obsahuje výzkumy …moreAbstract:
This thesis is dealing with the problematic of leaflets as the overconsumption generating tool. The work includes the theoretical and the practical part.The first one is focused on the topic of consumer society together with the topic of overconsumption. Next, this part discuss the sales promotion which includes the supermarket leaflets. The end of the first part is devoted to the problematic of consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76252
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Daria Gunina
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76252
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík