Cílové skupiny kultovních značek (síla mýtů a legend) – Ing. Michaela Vaňková
Ing. Michaela Vaňková
Bachelor's thesis
Cílové skupiny kultovních značek (síla mýtů a legend)
Cult brands and their target groups (the power of myths and legends)
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o silných značkách a to jak světových, tak českých a o mýtech a legendách, které tyto značky obklopují. Dále pojednávám archetypy značek, které jsou podle Junga obrazy pradávných instinktů; zabývám se i rozdělením cílových skupin do sinus tříd, což znamená dělení podle životního stylu „stejně smýšlejících“ V dalších kapitolách zmiňuji limbický systém a rozdělení cílových …moreAbstract:
The bachelor graduation theses deals with strong marks both international and czech and about myth and legends, which are surrounding these marks. Also we are dealing with archetypes of brands, which are according to Mr.Jung the mirrored picture of ancient instincts; we are dealing with diversification of target groups into sinus classes, which means sorting according to the live style of „same way …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zwczw/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Neuromarketingová charakteristika cílové skupiny konzumentů biopotravin
Martina Poláková -
Emocionální působení vzhledu, tvaru a barvy na proces rozhodování zákazníka (limbická analýza)
Andrea Chrudimská -
Emocionální působení vzhledu, tvaru a barvy na proces rozhodování zákazníka (Limbická analýza)
Radka Šplíchalová -
Personas Identification for the Users of the Information System
Tihitina Hailu Zergaw -
Značka a archetyp ve spojení s českými sportovci
Jiří Kratochvíl -
Využití archetypů v tématizacích reklamních sdělení
Tereza Strychová -
Využití archetypů v tematizacích reklamních sdělení
Linda Dvořáková